پادکست اول درباره‌ی جشنواره کن ۲۰۱۹

 

این پادکست اول‌مان از جشنواره کن ۲۰۱۹ است که در آن به کیفیت فیلم‌های بخش مسابقه و حضور نام‌های بزرگ در جشنواره امسال پرداخته‌ایم. می‌توانید این پادکست را از این‌جا هم گوش کنید.

تعداد نظرات ( 7 )

  1. حافظ

    موضوع جالبی بود برای صحبت فقط بهتر بود بحث با مثالهای بیشتری همراه میشد. مثلا کارگردانهایی که هیچ وقت ناامیدمان نمی کنند.

    یک سوال چند تا از فیلمهای کوبریک در زمان هیچکاک ساخته شد وقتی مقایسه میکنیم به خصوص الان فیلم کوبریک از نظر ساخت خیلی باورپذیرتر از هیچکاکه. مثلا راههای افتخار نه صحنه های بیرونی دکتر استرنج لاو خیلی واقعی تر از سرگیجه است.

    1. هیچکاک و کوبریک واقعا خیلی با هم فرق دارند.

  2. علیرضا

    بونگ جون هو تا حالا منو نا امید نکرده نمیدونم شاید انگل بد بود ولی حداقل بعید میدونم.
    2003 بهترین فیلم رو ساخت اما همه به اون oldboy و فیلم کیم کی دوک توجه کردن!
    بهونه اشون هم این بود که سکانس اکشن توی راهرو بی نظیره!
    نمیدونم کی گفته فرم از محتوا مهم تره.

  3. یاشار

    با سلام. به نظرم آخرین فیلم هیچکاک یعنی ” توطئه خانوادگی ” همچنان یه فیلم خوب هیچکاکیه همراه با طنز خاص هیچکاک البته بعد از چندین تجربه ناموفق مثل جنون و توپاز. در مورد شابرول هم فیلم از شکلات شما متشکرم فیلم خوبیه و جزو کارای آخر شابرول هم هست. در ضمن در تعجبم که چرا آقای اسلامی از فیلم عالی shoplifters که سال پیش برنده نخل طلا هم شد حرفی نمیزنند. به نظرم فیلم دزدان فروشگاه شاید محق ترین برنده نخل طلا پس از دستکم 3 دهه افول و حتی سقوط جشنواره کن باشه. افولی که از جایگزینی مشتی دلال هنری با مدیران واقعی این جشنواره از اواخر دهه 60 تا به امروز سرچشمه میگیره

    1. در مورد شابرول اصلا منظورم این نبود که فیلم‌های آخر شابرول خوب نیست، بلکه این نظر منتقدان فرانسوی بود. در مورد فیلم آخر هیچکاک موافق نیستم. در مورد فیلم کوره‌ادا هم با شما هم‌نظر نیستم. به‌نظرم در سالی که «جنگ سرد»، «لازاروی خوشحال» و «سوزاندن» در جشنواره بودند فیلم کوره‌ادا محق نبود.

  4. یاشار

    در مورد آنتونیونی سه چهره یک زن رو جا انداختید که فیلمی ورای رقت انگیز و همسطح فیلمفارسی های ایرانی البته با یک بازیگر ایرانی (ثریا اسفندیاری) هستش. جالب اینکه فیلم مهم آگراندیسمان بین سه چهره و زابرینسکی پوینت ساخته شده ! به نظرم آنتونیونی فقط یک فیلم خوب la notte داره و تاریخ انقضای فیلمهای مرتبط با بحران بورژوازی ایتالیای دهه 60 آنتونیونی امروز دیگه به سر اومده …

  5. یاشار

    با سپاس از پاسخ جناب اسلامی و از اینکه کامنت خوانندگان را پیگیری میکنید. در مورد کوره ادا به نظرم توجه به چند نکته مهم باشد اول اینکه دزدان فروشگاه در این زمانه عسرت حرف بسیار انسانی و مهمی میزند آنهم با زبان سینمایی استادانه تا جاییکه برنده نخل طلای امسال یعنی فیلم parasite نیز اساسا پاسخیست به shoplifters. دوم اینکه دزدان فروشگاه در ژاپن توانسته تماشاگر عام را جذب کند و فروش بالای 70 میلیون دلار را ثبت کرده که کمتر فیلم به اصطلاح جشنواره ای توانسته با مخاطبان عام سینما نیز ارتباط برقرار کند این یعنی متحد کردن تماشاگر عام و خاص (منتقد) که تنها هیچکاک استادش بود. علاوه بر اینها و از همه مهتر اینکه کوره ادا هنرمندیست که حداقل در این فیلم مماس با جامعه خود و دردها و زخمهای آنست و بدون آنکه در پی مرعوب کردن مخاطب یا سانتیمال کردن موضوع فیلم باشد با بیانی سر راست و اجرایی استادانه موضوعی به غایت ملتهب و حساس را روایت میکند که حتی سمپاتی من مخاطب ایرانی را نیز به فیلم و به خصوص شخصیت هایش جلب میکند که اصلا کار کمی نیست …

ارسال دیدگاه به مجید اسلامی کنسل

Your email address will not be published. Required fields are marked *