زمان گذشت و ساعت چهار بار نواخت. . . .

پادکست درباره‌ی فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹

گفت‌وگوی مجید اسلامی و امیرحسین سیادت

مطالب مرتبط

4 پاسخ

  1. چقدر پایان فیلم‌ها رو لو دادین. تقریبا همه ی فیلم‌ها و نکات کلیدی رو هم گفتین. البته حدس میزدم و چون سینمای ایران به اون صورت مهم نیست برای همین پادکست رو گوش کردم. البته دوباره وقتی فیلم‌ها رو دیدم دوباره گوش می‌کنم.
    متاسفانه شما یک نکته‌ی مهم را شاید تا الان بیان نکردید. و اون این که از متولدین هر دهه اگر آمار بگیرید دیگر هفتاد و هشتاد و نود دیگر مشتری سینمای ایران به هیچ وجه نیستند. خیلی از منتقدین متولد هفتاد و هشتاد که سایت دارند اصلا سینمای ایران رو داخل آدم حساب نمی‌کنند که بگند فلان فیلم بد بود و این وقتی که سینمای دولتی به پایان برسه خیلی بده.

    1. در ریویو لو ندادن فیلم‌ها واجب است، ولی پرداختن به فیلم‌ها بدون پرداختن به پایان و جزئیات داستان‌شان غیرممکن است. کسی که به آن گوش می‌کند طبعا باید آمادگی این را داشته باشد. در مورد این که جوان‌ترها به سینمای ایران اهمیت نمی‌دهند آماری وجود ندارد. توی سینماهای مردمی جشنواره که جوان‌ها زیاد بودند.

  2. آماری وجود ندارد ولی من همینجوری میگم اگه 5درصد اونها بیان سینما مشکل اقتصادی سینماگرها البته با ساخت سینما از بین میره.
    قدیم فقط جنگ ستارگان بود الان مارول و دیزنی هست و سریال و فیلم‌هایی که از اونها بازی کامپیوتری ساخته میشه و چنان جریان اصلی منتقدان و سینمای ایران از اینها دورند که فکر نکنم بعدا هم ارتباطی به وجود بیاد.

    1. سینما نرفتن البته به معنی فیلم ندیدن نیست، به‌خصوص در این دوران. این قضیه احتمالا در طبقات مختلف اجتماع فرق می‌کند و میان دخترها و پسرها هم شاید متفاوت باشد.

You cannot copy content of this page